.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نوشابه‌ هاي گازدار عامل پوسيدگي دندان

دبير علمي كنگره دندانپزشكي ترميمي هشدار داد: استفاده از نوشابه‌هاي گازدار و تنقلات حاوي مواد قندي و كربوهيدرات باعث پوسيدگي دندان ها مي‌شوند.

به گزارش جام جم، دكتر سعيد نعمتي عضو هيات علمي دانشگاه آزاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از مهمترين مسائلي كه امروزه با آن مواجه هستيم، استفاده بي‌رويه نوجوانان و جوانان از نوشابه‌هاي گازدار و تنقلات حاوي مواد قندي است كه در اين سنين با توجه به افزايش فعاليت هاي بدني تمايل به مصرف اين مواد نيز افزايش يافته و باعث ايجاد صدمات جبران ناپذيري بر بدن و دندان ها مي‌شود.

وي گفت: نوشابه‌هاي گازدار به دليل وجود تركيبات CO2 و تبديل آن به اسيد كربنيك باعث عدم جذب كلسيم مواد غذايي و در نتيجه ايجاد مشكلات اسكلتي و پوكي استخوان مي‌شود و از طرفي حل شدن تدريجي ميناي دندان و در نتيجه رنگ گرفتگي سطحي، ايجاد حساسيت، پوسيدگي‌هاي ريز روي ميناي دندان را به دنبال دارد.

نعمتي وجود مواد قندي و كربوهيدرات ها در انواع بيسكوييت‌ها، شكلات‌ها و ساير تنقلات كه به صورت مكرر و به دفعات در طول روز مصرف مي‌شوند را به عنوان عوامل مخرب دندان ها برشمرد و افزود: ريزه‌خواري نادرست و استفاده بيش از حد از تنقلات قندي باعث ايجاد اسيد و حل شدن ميناي دندان ها و شروع پوسيدگي به خصوص در نواحي بين دندانها مي‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد تاكيد كرد: بهترين جايگزيني براي تنقلات و نوشابه‌هاي گازدار، انواع مغزها و انواع دوغ مي‌باشد كه در گذشته جايگاه خوبي در سبد غذايي ما ايرانيان داشته است و نه تنها فاقد اثرات پوسيدگي دندانهاست بلكه باعث تامين كلسيم مورد نياز بدن نيز مي‌شود.

دكتر نعمتي در خاتمه يادآور شد: در دهمين كنگره دندانپزشكي متخصصين ترميمي ايران كه از 12 تا 14 آبان ماه در هتل المپيك تهران برگزار مي‌شود نتايج جديدترين تحقيقات در زمينه پيشگيري و درمان بيماريهاي دندان در قالب پنل‌هاي تخصصي با همكاري اساتيد داخلي و خارجي مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.163 seconds.